12:e December

Hej igen min underbara blogg!Trist väder är det idag men som sagt vintern är här......
Jag tycker verkligen inte om snö....
I förrgår bakade jag bullar och sjöng för mig själv,fattar nog inte riktigt själv hur bra jag mår:)
Hur kom jag egentligen hit?
Bara på egen hand!
Resan har varit lång men nu äntligen är jag här....
Frihet är ett ovärdeligt ting..
Man märker inte allt på en gång....

Snart har jag nått mitt mål som jag haft länge...
Allt har fått en ny vändning på nåt sätt och saker har löst sig på så kort tid så jag är förundransvärd själv.....
Var allt detta en mening tro?
Det jag har tänkt att jag skulle ha gjort i flera år har jag äntligen åstadkommit,helt på egen hand dessutom och det känns jätte bra,på bara 6 veckor..
Ingen som har bromsat upp mig utan jag har fått välja helt själv den här gången..
Ja har helt fått valt min egen lilla väg som jag inte haft den minsta möjlighet till förut....
Tiden rullar på och jag trodde aldrig att det fanns ett sånt här liv,men helt plötsligt dök det bara upp av nån anledning?
Allting har ju som sagt en mening i livet och jag tror att det här är min stora grej.....
Om jag hade varit i det förflunta så hade jag aldrig fått dom här chansena som jag nu har fått.....
Någon däruppe gav mig det här..
Någon däruppe ville mig väl...
Min mamma fick mig äntligen att inse hon också....
Och jag tackar för det.
Förstår bara inte hur jag har kunnat vara så blåögd och dum (ja, helt enkelt dum) och jag skäms för det,jag skäms för att jag inte fattat tidigare,att jag inte såg eller upptäckte alla lögner och jag känner mig fruktansvärt utnyttjad och besviken på att ha levt i en ren lögn....
Varför märkte jag inget när alla andra såg?
Jag hade kunnat gett nån annan alla åren som verkligen hade älskat mig..
På riktigt...
Du sa att du tyckte om mig.
Du sa att du älskade mig.
Din vän sa att du bara vill få mig i säng.
Din skit. ...

Jag trodde på oss men man kan inte bara vara en på den tron?
Man måste tyvärr vara två om det...
Men så var det inte...
Ibland får man kämpa själv medans den ene bara är feg,så feg att stå för det det val man tar och man gör?
Ingen trodde att just DU var så feg!
Men det var det fegaste du gjort och du som gjort så mycket illa inte bara mot mig utan även mot andra tydligen!
Men det visade sig att du var fegast av alla....
Var jag så blind?
Jag vaknade aldrig i tid och tog nån i försvar som inte fötjänade det,förstår ni att jag känner mig fruktansvärt dum...
Hur kunde jag vara så dum?
Har du gjort nå mer som jag inte vet om,tänk om jag har försvarat dig för nåt du verkligen gjorde?
Ja,vad vet jag!
Var det en mening att jag skulle slippa resten av min tid på falskhet och lögner?
Jag har förlorat så mycket pga av dig....
Min bästa vän sa till mig(nu förstår jag varför du Ulla har det som du har det,men du kunde inte veta,nej just det pga  en lögn eller vadå en?
Flera och många,många fler..........
Ibland ser man inte skogen för alla träden:)
Nu har jag gått ifrån det förflutna
Är på väg in i framtiden som bara är min egen och ingen annans
Och jag lever i nuet som är helt underbart..
Jag har sett vilka vänner jag har i alla fall som stod kvar och vilka som ville o tjatade mest att jag skulle lämna mitt förflutna,för du var inget att ha sa dom....
Ja,så sa dom!
Men dom fegaste står kvar i det förflutna själva,förmodligen för att dom tar sig inte vidare själva pga mycket som döljs.....
Undra vad dom vinner på det...
En vän sa till mig så här (Dom gamla takterna sitter alltid kvar,glöm inte det......
Dom gamla ränderna går aldrig ur en)
Hon hade nog så rätt så.....
Samma skrot och korn.....
Dom jag trodde var mina vänner visade sig vara de falskaste....
Skenet kan bedra som en kär vän sa till mig...
Snart går färden till mitt ursprung,till det jag hade,till det jag trivdes med....
Färden har som sagt varit lång men som sagt man blir aldrig för gamma för att lära sig nå nytt...
En sak har jag lärt mig...
Jag kommer aldrig mer att leva i sån löng o tro på nån så starkt när det visar sig till slut att du var den falskaste av alla.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0