Ny dag och vecka igen nu då..........

Hej min kära blogg!Vaknade tidigt idag då jag skjutsade dottern till Smedjebacken då hon skulle ut i skogen med skolan i några dagar....
Så hon slapp åka buss med all packning......
Blir nog jätte kul,hon tycker ju om sånt när det händer saker hela tiden:::))))
Själv ska jag åka till hälsocenter idag och mäta fett och muskelmasssa innan det är dax att börja med simningen och personliga träningen så jag vet att jag inte går ner för mycket.....
Inte fint att vara för smal heller????
Man ska vara lagom då trivs man bäst.....
Varken för fet eller för smal......
I morgon börjar ett nytt äventyr i mitt liv,det händer mycket nu kan jag säga:)
Nya tag och nya trevliga steg....
Med stormsteg.
Man måste våga lite för att få nånting här i livet....
Man kan inte stå och stampa på samma fläck hela livet och ingenting händer utan då är det bättre att gå vidare på nya upptåg....
Ibland är livet underbart och ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig...
Men det är inget att gräva ner sig för utan upp till ytan och ta nya tag igen.....
Som en fågel som släpps ut ur sin bur och får flyga iväg....Vilken frihet......
Alla nedgångar har desto fler och bättre uppgångar:)
Man ska inte gräva ner sig för allt....
Livet är till för att levas här och nu och inte sen när det är försent:)
Man kan inte haka upp sig på småsaker,när det finns dom som har det så mycket värre i livet än andra....
Att kunna se sitt liv i ett helt annat perspektiv är nog det största framsteget man kan göra och det har jag tänkt att göra nu:)
Livet är en dans på rosor om man gör det till det själv,Men taggarna gör djävligt ont att trampa på.
Döden skrämmer,men bara för dom som är rädda för den och varit elak i sitt hjärta..

Tänk om döden inte fanns,då skulle vi ju inte få uppleva allt fint som finns uppe i himlen hos våra änglar?
Hur skulle livet se ut då,om vi inte fick träffa våra nära och kära en gång till när vi lämnat jordelivet?
Älskar de mina och kommer alltid att göra det vad andra än säger eller gör och det kommer jag att fortsätta med:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0